19 november 2010

extra tanden

Vorige zaterdag avond bij het tandenpoetsen heeft moeke een extra tand gevonden. Hij zat goed verstopt achter één van mijn onderste snijtandjes. En naar het schijnt is zoiets volkomen normaal voor haaien maar niet voor mensenkindjes.

Moeke: 'Oei, daarmee gaan we even langs de mama van Thomas moeten'.
(De mama van Thomas is onze tandarts.)
Ik: 'waarom?'.
Moeke: 'om te vragen wat we daarmee moeten doen, afwachten of laten trekken.'
Ik: 'Trekken? Euh,...'
Daar werd ik dus een beetje zenuwachtig van maar moeke verzekerde me dat de mama van Thomas een absolute regel heeft dat ze nooit iemand pijn doet. En dat ze tandjes in slaap doet voor ze die trekt.
Ik: 'hoe lang moet ik dan slapen?'
Moeke: 'nee, enkel uw tandjes moeten in slaap gedaan worden.'
Ik: 'moet ik dan heel stil zijn'
Moeke: 'wat bedoelt ge?'
Ik: 'om mijn tandjes niet wakker te maken.'


Maandag belde moeke de tandarts en maakte ze een afspraak. En g
isteren had moeke ontdekt dat mijn extra tandje nog een vriendje ernaast bijgekregen had, zodat ik vanmiddag met papa, Mie en 22 tanden naar tandarts Valerie ging. Die heeft mijn onderlip en tanden in slaap gedaan (eerst met wat aardbeiensmaak, dan met een prikje) en daarna heeft ze mijn twee weerbarstige melktanden getrokken.

Ik ben super flink geweest en dat zeg ik niet alleen. Papa vond het ook en hij heeft het aan moeke gezegd en die zegt nu, aan iedereen die het horen wil, dat ze super fier is op haar grote jongen (dat ben ik dus!). We gaan de tandjes bewaren in een potje en ik ga ze niet aan de tandenfee geven. Ze hebben al genoeg opgebracht want ik heb een kleine mini Beyblade gekregen omdat ik zo moedig en flink ben geweest bij de tandarts.

En nu heb ik voorlopig twee kleine (rode) gaatjes onderaan in mijn tandenrij. De nieuwe tanden steken er al wel uit maar ze staan nogal naar achter en ze moeten nog een stukje groeien. Ik lispel een beetje maar fluiten gaat nog perfect. En voorlopig heeft moeke nog een beetje hoop dat ze redelijk naar voor gaan komen.
Tuur

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?