02 februari 2010

Dokter Tuur

Moeke is een beetje ziek en ze ligt in de zetel zielig te wezen.
Nu heb ik vorige week op school net een doktersopleiding gehad.
Dus vroeg ik: “wat scheelt er?”
Moeke : “mijn buik doet een beetje pijn”.
Ik: “hoe komt het?”
Moeke: “er zitten beesten in”
Ik: “grote of kleine beesten?”
Moeke: “hele kleine beestjes”
Ik: “aaaaah, microben!” (dat moeke dat woord niet kent!)
Met die diagnose ben ik aan het werk gegaan.
Ik zette mijn dokterskroon op.
Ik heb moeke een paar spuitjes gegeven die “geen pijn doen alleen is het bolletje vooraan wat koud”.
Ik heb een plastiek pleister aan haar pols gedaan.
Ik heb haar “bloed gemeten” met de bloeddrukmeter.
Ik heb in haar mond gekeken (waar net een klein stuk peperkoek in zat. Beurk!)
En ik heb met de stethoscoop naar haar hart geluisterd. Het deed boem…. twee maal.
Ik heb ook, op aanraadde van moeke, eens naar haar buik geluisterd. Daar deed het swisj swisj in.
Daarna ben ik boven het kersenpittenkussentje gaan halen en volgens mij ging het daarna veel beter.
Al weet ik dat niet zeker want mijn shift zat erop en ik moest naar bed.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?