28 november 2007

brief aan de Sint

Wilsele, 28 november 2007


Liefste Sint

’t Is weer zover. U bent bijna jarig en ik por mijn ghostwriter nog maar eens aan om in naam van mijn zusje en mij een briefje aan U te schrijven.

Ik ben weer behoorlijk braaf geweest dit jaar. Alleen aan het “voorzichtig zijn met andere kindjes” moet ik volgens Pappa en Moeke nog hard werken. Soms moet ik daarom in de hoek staan, maar omdat ik daar niet mooi blijf in staan, zit ik soms (als een baby!) voor een paar minuten in het park. Dat vind ik niet fijn.
Mie is heel stout geweest volgens mij maar Moeke zegt dat dat niet waar is en dat ik dat niet mag zeggen. Ze zegt dat MieMuis een heel lief meisje is. Moekenilla noemt haar zelfs een “droombaby”.

Ik ken al heel wat Sinterklaasliedjes. Sinterklaasje Bonne Bonne Bonne en Sinterklaas Kapoentje en (met vlagen) het liedje van de Stoomboot….Ik neem aan dat één van Uw spionpieten ze mij al hard heeft horen zingen? Mie kan nog niet zingen maar ze kan wel flink stappen en dus ook dansen. Ze stapt dan in rondjes met haar handjes in de lucht en ze wappert met haar handjes als een Thais prinsesje.

Ik heb me dit jaar niet alleen met liedjes leren voorbereid op Uw verjaardag. Ik heb ook eens heel goed gekeken in alle speelgoedfoldertjes. Ik zou heel graag een Thomas hebben met sporen (want James heeft er maar twee en dat is niet genoeg om fijn te kunnen rondrijden) en ook een vrachtwagen met auto’s op vind ik heel leuk.

Mie heeft al veel gezegd wat ze wil maar niemand begrijpt haar redevoeringen. Ze brabbelt heel resoluut en ze schudt en wijst met haar vingertje. Ik neem aan dat vertaalpiet haar wel begrepen heeft en dat U voor haar ook iets zal brengen (ondanks dat ik ze stout vind).

Voor Moeke en Pappa (en ook wel voor mij) mag U ook altijd een beetje snoep en chocolade achterlaten. Dat zal zeker niet verloren gaan.

Mijn tut krijgt U dit jaar nog niet mee, ik zal er voor volgend jaar eens over denken. Voorlopig slaap ik er nog mee en soms is ze ook nodig om mij te troosten. Wat U natuurlijk wel mee mag nemen zijn de Snotte Pieten die U vorig jaar vergat. Vooral Mie vind ze niet fijn want ze kruipen soms in haar oortjes.

Dikke kussen en tot volgend jaar
Grote Tuur en kleine Mie

PS Mie heeft net nieuwe schoenen. Ze heeft ze nog niet echt aan gehad dus niet schrikken als ze nog niet naar Mie ruiken, ze zijn wel degelijk van haar.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?