03 september 2007

Koetjes en Kalfjes

Ik ben met Moeke en Pappa en Opa naar de beestenmarkt gegaan. Mie is bij Moekenilla en Vake gebleven want die is nog een beetje ziekjes. We zijn onze toer begonnen aan De Vetten Os (dat hoort zo naar ’t schijnt). En dan zijn we naar de Heilige Geeststraat gelopen. Daar stonden veel kalfjes en kleine en grote paarden. Die beesten waren precies vooral voor de verkoop. Pappa vroeg zich af of die zatte bende aan één van de drankstandjes – één keer terug nuchter - het nog wel leuk ging vinden als ze een beest hadden gekocht.
De paardjes vond ik wel ok maar het was naar ’t schijnt aan me te zien dat ik
in mijn jonge leven nog niet veel koeien ben tegengekomen. Het paard van Pipi Langkous was trouwens ook te koop.
We zijn geeindigd op het Sint-Jacobsplein. Daar stonden de prijskampbeesten.
Dikke koeien en mooie boerenpaarden en ook een paar geiten en varkens en schapen. Ik begon ondertussen behoorlijk moe te worden dus hebben we Opa achtergelaten bij de boerenpaarden, ik heb nog wat frietjes gekregen en dan zijn we Mie weer gaan oppikken.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?