15 september 2007

Akke Akke Tuut Tuur

Wie mij een beetje kent weet dat ik een grote fan ben van Thomas de Trein en zijn vriendjes. (Als mijn mondje bijvoorbeeld niet eten wil, dan maken we er een remise van en dan rijden Thomas en zijn vriendjes al het eten binnen.)
Moeke heeft gehoord op de radio dat er vandaag (en morgen) een goede kennis van Thomas naar Brussel komt en dus heeft ze me mee naar Brussel genomen voor een ritje met die echte stoomtrein. Mie is bij Moekenilla gebleven want Pappa kon niet mee (die moest werken) en met twee kindjes een treinritje maken zag Moeke niet zitten.
En onze kleine Mie is trouwens ook weer wat ziek. Ze heeft al een paar dagen last van platte k.k. en koorts en nu heeft ze er vandaag ook nog kleine wuffelkes bij gekregen. De arme meid.
We zijn eerst naar Brussel zuid gereden met een gewone trein en daar zijn we op zoek gegaan naar een ticketje voor de stoomtrein. Dat was helaas niet makkelijk te vinden zodat we net de trein van 10 uur gemist hebben en een uur moesten wachten op de volgende rit.
Gelukkig was er van alles te zien in het station en er liep ook een clown rond die een ballonnenslang voor mij maakte. En nu waren we natuurlijk heel goed op tijd om de trein te nemen. We waren als één van de eerste op het perron zodat ik al bij de stoker en de machinist op de locomotief stond nog vóór de rest van de passagiers aankwamen. Ik heb het wielleke gezien, waar een het machinistteke aan moet draaien, en het vuur in de ketel en de grote blokken kolen.
’t Was allemaal heel indrukwekkend.

Daarna zijn we echt gaan rijden met de trein, een rondje in Brussel met af en toe een luidde TUUUUUUT en veel stoom. We zaten in de eerste wagon zodat we de stoom soms nog goed zagen vliegen.
Na het ritje zijn we weer met de gewone trein naar huis gereden en zijn we bij Moekenilla en Mie verslag gaan uitbrengen van ons avontuur.

Moekenilla vond het allemaal wel cool precies maar ze deed precies of zij elke dag stoomtreinen zag toen ze klein was…. Moekenilla toch!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?