04 mei 2007

Verhalfjaardag

Ik ben al een hele flinke meid ondertussen. Nee, ik ben al lang niet meer het platte baby’tje van 6 maanden terug. Als je me op het verzorgingskussen ziet liggen dan merk je het heel duidelijk. Ik neem het qua lengte nu ongeveer helemaal in beslag. Ik kan ook al een heleboel dingen, allemaal nieuwe dingen die ik dit laatste half jaar geleerd heb. Even opsommen.
Ik kan draaien en terugrollen (nog maar een paar dagen maar ondertussen gaat het heel vlot).
Ik lig niet langer stilletjes in mijn park. Ik verken het helemaal. Ik wroet wel tot ik lig waar ik wil liggen.
Met wat steun kan ik trouwens ook al aardig zitten. Fijn vind ik dat, dat geeft weer een heel ander perspectief en nieuwe mogelijkheden om met mijn speelgoed te frullen.
Ik kraai en babbel en lach naar iedereen (niet zoveel als Lukas maar die overdrijft dan ook hé :o) Ik kan heel ook hard wippen in mijn wippertje. Ik neem mijn tutje uit mijn mond, speel ermee en probeer het terug in mijn mond te stoppen en dat lukt me af en toe ook nog.
Ik sta al een kleine twee maand op mijn beentjes. Tuur deed dat van in het begin, van toen ie pas geboren was maar die had dan ook een geblokkeerde nek om “u” tegen te zeggen.
Ik volg je overal met mijn oogjes, ik wil alles gezien hebben en wroet tot ik het kan zien. Ik verdraag / trotseer de knuffels van mijn broer heel flink. Ik kan me heel goed bezig houden met mijn speelgoed. Mijn babygym, de squish, knisperboekjes, doekjes en knuffeltjes, de plastieken sleutelbos, de Nijntje-tv van Lukas horen tot mijn favorieten.
Ik eet ook al groentenpap, al gebied de eerlijkheid mij daarbij te zeggen dat ik dat minder vlot doe dan mijn broer. En ik slaap ook heel flink. Ik ben al in de Zwitserse bergen op vakantie geweest. En ik rijd flink met de fietskar mee.
Ja, ik ben een flinke meid aan het worden.
Voor de statistieken over mijn lengte en mijn gewicht moeten jullie nog even geduld hebben. Ik moet de 24ste met mijn broer naar K&G in Craenendonck. dan worden we gemeten en gewogen. Gelukkig hoeven we dan geen van beide prikjes.
groetjes
Mie

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?