01 mei 2007

Mijlpalen

Gisteren hadden Moeke en Pappa een extra dag verlof en toch zijn wij bij Oma en Opa gaan spelen. Moeke en Pappa wouden aan mijn kamertje verder plamuren en ’t één en ’t ander opruimen. De garages steken nog steeds vol met verhuisdozen en spullen die nodig eens een plaatsje moeten krijgen op de zolder ofzo.
Dus moesten Tuur en ik even ergens anders gaan spelen, bij Oma en Opa en tante Ilse en de kuikens. Joran en Lukas waren daar ook. Tante Kristien en nonkel Steven hadden immers net hetzelfde gedacht, een extra vrije dag om wat aan hun huis te werken (tante Kristien en nonkel steven zijn grote manoeuvres van plan met hun huisje, een nieuwe keuken en badkamer en een stukje bij zo van alles).

Bij oma staat een driewielertje. Tuur kan daar op rijden maar hij gebruikte het tot nu toe steeds als loopfietsje (of hij vroeg tante Ilse of ze hem wilde duwen :o). Maar nu heeft tante Ilse en Opa Tuur geleerd om de pedaaltjes aan dat fietsje te gebruiken. Ze hebben hard geoefend op de oprit voor het huis van Oma en Opa. Die gaat lichtjes naar beneden dus dat hielp een beetje. Opa reed voorop met zijn grote fiets en Tuur reed er achteraan.

Omdat Moeke en Pappa niet alleen gingen opruimen maar ook nog naar een feestje gingen, bleven we niet alleen een ganse dag maar ook een ganse nacht bij Oma en Opa! Tuur had dat al eerder gedaan (de laatste keer toen Moeke en ik op “hotel” in de Naamsestraat zaten). Maar voor mij was het de allereerste keer. Een mijlpaal. En ik heb dat heel flink gedaan (vraag maar aan Oma). Oma is bij mij een Tuur in Pappa zijn oude kamer gaan slapen. Oma heeft me ’s nachts maar één keer even mijn tutje moeten geven maar voor de rest heb ik een ganse nacht lekker doorgeslapen. Tuur wou wel al om half 7 opstaan. Tja, dat heb je met mijn broer, die zingt meestal rustig nog een half uurtje in zijn bed maar als hij een speelkameraadje ziet (Oma in dit geval) dan wil hij direct beginnen spelen.

En vandaag heb ik er nog een mijlpaaltje bijgedaan. Moeke had me in mijn park gelegd op mijn rugje onder mijn boog met speeltjes en toen Pappa even later langs gelopen kwam lag ik op mijn buik te kijken in mijn spiegeltje. Ik kan me op mijn buik draaien!


Groetjes
MieMuis

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?