15 maart 2007

Sleeën

Vandaag ben ik niet naar het Oekie-clubje geweest. Ik ben met Moeke en Pappa naar boven op de berg geweest. Pappa had een slee gehuurd en hij ging me eens tonen wat je daarmee allemaal kan doen. Ik had weer mijn blits oranje pakje aan (hoewel het lekker warm was buiten) en ik moest ook mijn zonnebril opzetten.

Ik zat op Pappa zijn rug in de draagrugzak in ‘den bak’ naar
boven en dat vond ik (zelfs met tutje) nee fijn. Moeke en Pappa bleven maar zeggen “tutteren Tuur” en “slikken jongen” maar ik begreep niet waar ze het over hadden. Mijn oortjes deden veel te veel zeer.

Eenmaal boven vond ik het wel cool. Alles was er wit en glad en er was een klein speeltuintje. Daar heb ik gespeeld en ik heb er appelsap met bubbels gedronken. Heel fijn.

Na een uurtje zei Pappa dat we Joran lang genoeg
gerust gelaten hadden (die was aan het leren skiën en we mochten de les niet al te vroeg storen) en dat we gingen sleeën. Een compleet nieuw woordje voor mij maar niet voor lang. We hadden een super slee waar ik samen met pappa op kon gaan zitten. Eerst zijn we een kleine helling afgegaan maar Pappa vond dat dat niet snel genoeg ging. En daarna zijn we steeds een stukje hoger geklommen, het eind van een rode piste omhoog.

Pappa trok me naar boven, ging mee op de slee zitten en dan gleden we tot bij Moeke terwijl ik riep “oh nee, oh nee, oh nee, oh nee, oh nee, oh nee, oh nee,….. NOG!”

Toen Joran klaar was met s
kiën is hij nog wat mee met Pappa en mij komen sleeën. En daarna moesten we terug naar beneden. Mie gaan ophalen en gaan middageten. Spijtig, want ’s middags doe ik mijn dutje en dus kon ik niet meer mee terug naar boven.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?