22 februari 2007

't Is maar een woord

Ik heb zo mijn favoriete woordjes. De laatste dagen zijn dat er twee, nee eigenlijk twee en een mini zinnetje.

Het eerste woordje is "andere ". Alles wat ik aangeboden krijg, is tegenwoordig net het verkeerde. Als ik water wil drinken dan wil ik dat uit een ander bekertje . Ik wil ook net andere schoenen aan doen, een ander kaasje eten, andere soep eten met een andere lepel, een ander liedje zingen, een andere dvd zien... en ga zo maar door. Ik wou vanmiddag zelfs een andere Bob (hoewel Moeke beweert dat er maar één is).

Dat "ander-gedoe" is best vervelend voor Moeke en Pappa maar het wordt ruimschoots gecompenseerd door een ander woordje dat nogal in is op het moment. En dat is het erg handige woordje "okee!!!" Moeke vermoedt dat ik die okee heb van tante Ilse en Joran want ik zeg het altijd heel enthousiast zo van "jaaaaa okeee dat doen we".
Tuurtje gaan we soep eten? Okee!
Turemans wilt ge op uw potje? Okee!
Tuur gaan we puzzelen? Okee!
Niet dat ik altijd alles Okee vind hoor. Je moet daar ook niet mee overdriijven.

En dan is er ook nog het immens populaire "Moeke toch". Als Moeke iets morst of mijn twee beentjes komen in één broekspijp terecht dan zeg ik: Moeke toch. Ook als ik een haar van Moeke vind (en ze is aan het ruiven dus ik vind er wel een aantal op een dag) dan geef ik haar die persoonlijk terug met de woorden Moeke toch. Moeke vindt dat geweldig.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?