18 februari 2007

Je fais du vélo, donc je suis

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven een fietstochtje gemaakt! Ik ben nu 3 maanden en 2 weken en een kilo of zes. Da's met andere woorden stevig genoeg om in het schelpje in de fietskar naast mijn grote broer te zitten. En nu Pappa Moeke's fiets gemaakt heeft en ze er weer mee kan fietsen zijn we dus met het hele gezinnetje een toertje gaan doen.
Eerst richting Oma voorbij de brievenbus van de CM. Opa was aan het werken aan zijn nieuwe treetje op de oprit. Moeke is binnengelopen om te vragen of tante Ilse of Oma zin hadden om mee te fietsen. Bleken mijn neefjes daar te zijn! Lukas was aan het slapen en Joran was regenwormen aan het vangen met tante Ilse in de tuin. Joran en tante Ilse wilden wel mee. Toen moesten we een nieuwe bestemming voor ons tochtje bedenken. We hebben Joran om advies gevraagd en die wou naar Afrika maar dat vond hij zelf ook wel een beetje ver. Hij wou ook wel naar het Dino-museum in Frankrijk maar tante Ilse wist ons te vertellen dat dat ook behoorlijk ver was en toen wou hij naar Kessel-Lo. We hebben dan maar beslist dat we gingen doen alsof de brug over de E314 aan de zagerij in Kessel-Lo lag en dan zijn we naar daar gereden om er te zwaaien naar de auto's.
Zo gezegd zo gedaan... denk ik tenminste want mijn kapje hing voor mijn oogjes en zo zachtjes wiebelend in het donker val ik al rap in slaap. Tuur wist me in elk geval te vertellen dat ze hard naar de auto's hadden gezwaaid en dat de mensen in de auto's vaak terugzwaaiden, soms met hun lichten knipperden en af en toe zelfs toeterden.
Daarna zijn we terug naar huis gereden om bokes te eten en een middagslaapje te doen.
Straks gaan we naar Minimoeke en Vake. Tante Kat, nonkel Koen, Roos, Josefien en Max komen dan ook. En misschien nonkel Joris ook wel.

groetjes
Mie

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?