27 december 2006

De winterspeeltuin

Af en toe gaan pa en moe,
met ons naar de speeltuin toe,

dat is voor ons kinderen,
het fijnste wat bestaat.


In de Brabanthal is er, ondertussen al 10 jaar, tussen kerst en nieuwjaar een grote binnenspeeltuin met springkastelen, kermismolentjes, bouwblokken, trampolines en nog meer van dat leuks.
Dit jaar hebben Moeke en Pappa besloten dat ik een kijkje mocht gaan nemen. Ze waren niet zeker of ik al groot genoeg was om er veel te kunnen spelen maar dat was ik duidelijk al wel (mits een beetje hulp).



Heeft mama een goede bui

en is papa niet te lui

Nou dan gaan we naar de speeltuin!


Tante Kristien had duidelijk ook een goeie bui want zij en Joran zijn mee komen spelen.
En ook Katrien, een vriendin van Moeke, was niet te lui want die was daar met Elise en Wout.


En we wippen en we draaien
en we schommelen zo fijn
tot we mis'lijk van het draaien en de limonade zijn.


Mie was er ook bij maar die was echt nog te klein.
Alhoewel, ze heeft eigenlijk flink meegedaan. Ze nam voorlopig enkel nog maar het stukje misselijkheid voor haar rekening. Ze heeft een heleboel melk teruggegeven. Dat belooft voor over een paar jaren.

Tuur draait in de molen rond
jankend als een jonge hond

want ze wil eruit
en dat ding dat staat niet stil


Eén van de eerste dingen die we uitprobeerden was de kettingzwiermolen. Ik wou er graag in en de man van de molen zei dat ik dat wel ging kunnen. Eerst vond ik het fijn maar toen begon het me te lang te duren en ben ik hard beginnen wenen. Gelukkig was Pappa direct daar om me te troosten toen de molen stopte. En de autootjes die net naast de molen stonden, hielpen ook om me mijn verdriet snel te laten vergeten.

Ik heb me uitgeleefd op een springkasteelparcours (met een tunnel!!!) en in de kleine speelhuisjes met de glijbanen. En er was ook een buizencomplexje waar ik leuk door kon kruipen (terwijl mijn haartjes vol statische elektriciteit omhoog gingen staan). Ik ben ook met Joran gaan springen op een grote trampoline en ik heb met reuze Lego-blokken gespeeld.

Half de dag is het dan feest
tot we er uit zien als een beest

en we heerlijk in de speeltuin zijn geweest.


Tegen een uur of één heb ik een Fristi gekregen en daarna zijn we naar huis vertrokken. 't Begon drukker te worden en mijn bedje was aan het roepen voor mijn middagdutje.
Ik heb mij echt heel goed geamuseerd. En Joran ook. Dus heeft Pappa beloofd dat we morgen terug gaan en misschien gaat Joran ook weer mee!

Hoera voor de speeltuin!



Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?