09 juli 2006

Meneer Stofzuiger

Ik heb al langer een goeie band met de stofzuiger.
't Is te zegge
n, toen ik pas kon kruipen, leek het er even op dat ik er geen maatjes mee zou worden. Maar dat vond moeke niet praktisch (niet kunnen stofzuigen terwijl ik slaap om me niet wakker te maken en niet kunnen stofzuigen terwijl ik wakker ben omdat ik schrik heb van het ding! Hallo!) dus heeft ze me 'stofzuigergewenning' gegeven.
We heb
ben de stofzuiger opgezet en zijn er dan samen steeds wat dichter bij gaan zitten tot ik mijn handjes erop durfde te leggen. Papa heeft me zelfs geleerd dat ik echt niet door 't gaatje kan en hoe ik de stofzuigerbuis op mijn buikje kan laten hangen.
Ik weet ook heel goed waar mijn
kameraad de stofzuiger slaapt. Da's in het kleine kamertje bij de veelkleurige plumeau en de emmers en de dweilen. En als hij niet op zijn kamertje is dan sleur ik graag rond met de buizen.
Maar vanmorgen heb
ik beslist dat ik ook wel eens wat actiever met mijn kameraad de stofzuiger wil spelen. Papa en moeke hadden er al genoeg mee gespeeld en per slot van rekening zorg ik voor 't leeuwendeel aan kruimels hier in huis.
Ik heb de stofzuiger van papa afgepakt!
Ik heb gezorgd dat hij op stond (da's een kwestie van heel hard op een grote knop te slaan) en ik ben beginnen stofzuigen. Niet makkelijk want ik stofzuig altijd vooruit en soms zou ik dat ding ook eens achteruit moeten trekken.
Papa wou helpen maar dat vond ik maar niks.
Ik brul tegenwoordig immers liever mijn frustraties weg dan dat ik geholpen word.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?