13 mei 2006

mijn verjaardagsfuif

Vandaag gaf ik mijn eerste fuif! Moeke en papa hadden een heleboel kleine en grote mensen uitgenodigd en een grote zaal gehuurd zodat we veel plaats hadden om te spelen en taart te eten.
Omdat ik moest wakker zijn voor mijn feestje, zijn moeke en papa met mij gaan zwemmen vanmorgen. Kwestie dat ik het vandaag met één groot slaapje zou rooien en flink wakker zou blijven tijdens de feestelijkheden.
Oma had mijn officiële verjaardagsgâteau én twee bananentaarten gebakken, vake had voor een kaastaart gezorgd, papa had een plattekaastaart met speculaasbodem gemaakt en moeke had een petit-beurre taart gemaakt en een chocoladecake gebakken. Taart genoeg voor iedereen. En just in case hadden papa en moeke ook nog wat chipjes en tuc-koekjes en veel limonade enzo gehaald zodat niemand iets te kort kwam.
Heidi (van tantetitta), tante Ilse en moeke hadden alles klaargezet en de zaal versierd. Er stond en lange tafel klaar en er hingen vlagjes en ballonnenslingers aan het plafond. De taarten waren mooi uitgestald en meer dan de helft van de zaal lag vol met fietsjes en mijn speelgoed.
En daar is nog eens zoveel speelgoed als ik al had bijgekomen. Amai! Zoveel cadeautjes! Moeke wou een feestje voor mij met zo veel mogelijk kindjes omdat ze weet dat ik dat zo leuk vind maar ze was vergeten te zeggen tegen al die mensen dat ze geen cadeautjes moesten meebrengen.
Ik kreeg een tent en een speeltafel met veel geluid en lampjes Ik kreeg mooie kleedjes en een kei cool telboek, een hele zoo en een kampeerstoel, een Nijntjemobiel voor in de auto en een heuse SUV (Socially Unacceptable Vehicle, hoewel de mijne rijdt op benenvet), een dvd van de Teletubies en jeansvest, een houten ridder op een paard, … Papa en moeke weten niet goed waar we het allemaal gaan zetten. Ze zeggen dat ze nu nog harder op zoek moeten naar een huisje om samen met mijn speelgoed en mijn nieuwe broer of zus in te gaan wonen.

Ja, ja, papa en moeke hadden mijn fuif goed georganiseerd, op één schoonheidsfoutje na. Op mijn mooie officiële taart stond een clowntje met één kaarsje en het was de natuurlijk de bedoeling dat ik dat (met of zonder hulp) zou uitblazen / uittuffen / of uitgooien met slagroom. Maar om dat te doen moest dat kaarsje natuurlijk wel eerst branden maar er was niemand op mijn hele feestje die van die vieze stinkstokken rookt en dus ook niemand die lucifertjes of een aansteker bij had! Papa is ergens in de buurt moeten gaan bellen om lucifers te vragen en zo heb ik dan toch, nog mijn kaarsje samen met moeke kunnen uitblazen. Gelukkig dat ik een geduldig kereltje ben.

PS dikke merci voor al de mensen die naar mijn eerste verjaardagsfuif zijn gekomen. ’t Was heel fijn om met jullie te spelen en taart te eten. En bedankt voor alle mooie cadeautjes. Ik ben er echt allemaal heel blij mee. Dank u wel tante Ilse, Oma & Opa, Joran en meter Kristien, Moetje en Vake, nonkel Joris, Roos en Josefien, nonkel Koen en tante Kat, Siel, Goedele en Yves, Bas, Fleur en Karlien, Kobe, Ilse en Micha, tantetitta, Heidi en Elke, Seppe en Marc, Veerle en Gerd, Steven, Mie, Marie en Seppe!


Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?